قیـام

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا

قیـام

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا

قیـام

اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ی کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پابرهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.

عضويت در خبرنامه


موسسه بيان معنوي

مستند ایران و غرب از مجموعه مستندهای BBC می باشد که به روایت سیر تحولات بین ایران و غرب پرداخته. از جمله مواردی که به صورت مفصل در این مستند به آن پرداخته شده روند مذاکرات هسته ای ایران با غرب می باشد که در دوره حضور آقایان حسن روحانی، علی لاریجانی و سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی بررسی می شود. با دیدن این مستند می توان مقایسه ای بین سه سیاست تنش زدایی آقای حسن روحانی، مذاکره آقای لاریجانی و مقاومت احمدی نژاد انجام داد. اینکه هر یک چه سیاستی در مقابل غرب اتخاذ کردند و غربیها در مقابل هریک چه واکنشی نشان دادند و نتیجه چه شد.

نمایش در این آدرس

خلاصه ای از این کلیپ را در ادامه مطلب می تونید بخونید.

ضمناً با استفاده از این مستند و یکسری گفتگوها و تحلیل های دیگر مستندی در ایران تحت عنوان "داستان انرژی هسته ای ایران" تولید و از صدا و سیما پخش شده که اون رو هم می تونید از اینجـا دانلود کنید.

خلاصه کلیپ :

بعد از طرح موضوع تأسیسات هسته ای ایران، جک استراو وزیر امور خارجه انگلیس به نمایندگی از اروپاییها عازم ایران می شود. همزمان فضای رسانه ای کشورهای غربی علیه موضوع هسته ای ایران تشدید می شود. امریکا ایران را تهدید به حمله نظامی می کند. وزرای امور خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه با این استدلال که نمی خواهیم ایران به عراق دومی تبدیل شود عازم ایران می شوند. حسن روحانی با سیاست تنش زدایی با آنها توافق می کند که تزریق مواد رادیواکتیو به ساتریفیوژها را متوقف کند.

حالا ایران منتظر عکس العمل غربیها و دادن امتیازاتند. سران دولت اصلاحات به اروپاییها می گویند در قبال امتیازاتی که به طرف غربی داده اند باید به آنها امتیازاتی داده شود وگرنه جایگاه آنها در داخل کشور خراب می شود. اروپایی ها هرگونه دادن امتیازی را منوط به توافق با امریکا می کنند. سه وزیر امور خارجه اروپایی با طرف امریکایی تماس می گیرند. امریکاییها ابتدا صرفاً به نمایش مترسکی از یک امتیاز راضی می شوند. اروپاییها مأمور طراحی این امتیاز صوری می شوند. اما بعد از اتمام طرح طرف امریکایی یعنی جان بولتون که یک محافظه کار سرسخت است از دادن حتی یک امتیاز صوری هم سرباز می زند. اروپاییها دست خالی برمیگردند و این بار سراغ طرف ایرانی می روند که شما امتیازات بیشتری بدهید تا طرف امریکایی راضی شود. طرف ایرانی با سیاست تنش زدایی کلیه فعالیتهای هسته ای را حتی در عرصه تحقیقات به حالت تعلیق در می آورد. اما باز هم خبری از امتیاز دادن امریکاییها نمی شود.

انتخابات در ایران نزدیک است و سران اصلاح طلب به التماس از غربیها افتاده اند که هر چه سریعتر امتیازی به آنها داده شود که دارند قافیه انتخابات را می بازند. حداقل در عرصه تحقیقات! اما با تمسخر اروپاییها مواجه می شوند. اصلاح طلبان مجلس هفتم و نهایتاً انتخابات ریاست جمهوری را می بازند. آقای احمدی نژاد به صورت یکطرفه معاهدات قبلی را لغو می کند و فعالیت هسته ای را از سر می گیرد. امریکایی ها بر طبل جنگ می کوبند. ایران هم مقاومت می کند. اروپایی ها پایشان را پس می کشند که ما تا اینجا هر کاری توانستیم کردیم حالا نوبت امریکاست. امریکا هم که شرایط شروع یک جنگ جدید و بزرگ با ایران را ندارد به مذاکره روی می آورد.

طرف ایرانی یعنی آقای لاریجانی هم برای کسب امتیازات سیاسی در داخل، مذاکره را می پذیرد. امریکایی ها برنامه مفصلی برای مذاکره می چینند اما در آخرین لحظات ورق بر می گردد. لاریجانی و 300 نفر همراه او از ایران پرواز نمی کنند و در عوض فقط احمدی نژاد وارد سازمان ملل شده و آبروی امریکا را با سخنرانی هایش به باد می دهد.

از اینکه چه کسی نگذاشت لاریجانی به پای میز مذاکره برسد چیزی گفته نمی شود اما حسرت عمیق طرف امریکایی از برگذار نشدن آن مذاکره نمایش داده می شود. آقای لاریجانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی برداشته می شود و جای آن را طرف سرسختی به نام سعید جلیلی می گیرد. و اینگونه روند فعالیت هسته ای ایران ادامه می یابد...

 

نظرات (۱)

ُُسلام برادر یه سری بزن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">